هر کسب وکاری بدون فروش، نابود می شود؛ اما جذب مشتریان فقط به علت داشتن سالها تجربه، مدارک عالی، یا حتی بهترین محصول اتفاق نمی افتد. با توجه به سخنان افراد متخصص در زمینه کسب و کار، فروش هنر و علمی است که نیازمند مهارت است. مدیران فروش به فروشندگان خود در زمینهی پرسوجو، گوش دادن و بستن قرارداد آموزش میدهند. فروش زمانی به صورت رسمی انجام می شود که یا قرارداد پرداخت برای کالاها و خدمات به امضا برسد و یا در عوض کالاها و خدمات، پول پرداخت شود. این کار را میتوان با جلسات رو در رو، تلفن یا اینترنت و به وسیله شخص ثالثی مانند دلال معاملات املاکی انجام داد.
دو روش فروش وجود دارد: مدل بنگاه به بنگاه (B2B) و مدل بنگاه به مصرفکننده (B2C). هر کدام از این روش ها نیازمند استراتژی ها و تکنیکهای مختلفی دارند. فروشهای B2B عموما احتیاج به حضور نمایندهی خریدی است تا تصمیماتی که به نفع شرکت است را بگیرند. معمولا هدف این معاملات، کارآمدتر و سودآورتر ساختن کسب وکار است در صورتیکه فروشهای B2C عموما برای تامین لذت، رضایت یا کارایی صورت انجام می شوند. فروشها یا به صورت مستقیم از طریق تعامل میان فروشنده و خریدار انجام میشوند و یا به صورت غیرمستقیم از طریق دهان به دهان یا دیگر روشهای بازاریابی. پلتفرم اینترنت، فروشهای مستقیم مانند وبسایت تجارت الکترونیک را با فروشهای غیرمستقیم از طریق ابزارهای بازاریابی مبتنی بر وب ادغام میکند.
همه این موارد اهمیت تحقیقات در زمینه فروش را در کسب و کار به شما یاد آوری می کند. برای انجام فروش اصولی و درست نیاز به راهنمایی متخصصان در این زمینه را دارید. مجموعه ایرمان جم آماده ارائه انواع خدمات در حوزه تحقیقات فروش به شما عزیزان می باشد.
برای دریافت خدمات تحقیقات فروش ما با شماره ی تماس موجود در سایت تماس برقرار کنید.
